Championat

Championatet er en løbende konkurrence, hvor point opsamles igennem regnskabsåret - dvs. i perioden 1. oktober -30. september.

På generalforsamlingen hvert år vil vi så kåre ISR ́s mest vindende ryttere. Championatvinderne vinder en ærespokal til evigt eje. Det er selvfølgelig en forudsætning at rytteren er medlem af ISR for at komme på championatslisten!

Alle har muligheder for at få championats point og derved komme på listen, da der er taget højde for de ryttere, som ikke starter så store klasser f.eks sløjfespring mm. Så husk at sende jeres resultater til listen, så konkurrencen om championatet kan blive rigtig spændende.

Der gives også point for hver klasse man har startet og gennemført, så man behøver ikke at have vundet en sløjfe for at komme på listen. Så husk at indberette alle stævner i deltager i.

Der uddeles pokaler for følgende championater for 2022/2023:

• Dressur, pony

• Dressur, hest

• Spring, pony

• Spring, hest

• Military, pony

• Military, hest

• Distance, hest/pony

• Trec, hest/pony

• ”Fald af”, hest/pony

Regler for uddeling af præmier til championat:

• Der uddeles kun championatspræmie, såfremt der er mindst 3 ekvipager på listen
  • En rytter kan kun opnå én championatspræmie pr. kategori
  • Der uddeles max. 3 championatspræmier pr. kategori:

3-4 ekvipager på listen = 1 placering

5-8 ekvipager på listen = 2 placeringer

8-? ekvipager på listen = 3 placeringer

• I tilfælde af evt. ”twist” vil sagen blive fremlagt for bestyrelsen, og deres afgørelse kan ikke opponeres i mod.
  • Alle klasserne skal være dømt af en autoriseret dommer, uddannet af DRF for at klasserne er pointgivende. 
  • Pr. 1. oktober slettes samtlige opnåede point i det foregående år og der startes på ny.

SÅDAN SENDER DU RESULTATER IND:

Du sender en mail til ”ishojsportsrideklub@gmail.com” med følgende oplysninger:

• RYTTERS FULDE NAVN:

• HEST eller PONY:

• HEST/PONY NAVN:

• DATO:

• STED (Både fulde navn + forkortelse på klubben):

• STÆVNETYPE (A, B, C, D, E eller internationalt):

• DISCIPLIN:

• KLASSE:

• PLACERING (ved placering forstås, at man har fået en roset):

OBS: Holdklasser tæller ikke
OBS: Resultaterne gælder selvfølgelig kun hvis du har startet for ISR og har betalt kontingent

OBS: Hvis ikke resultaterne er sendt senest 14 dage efter stævnet, så tæller resultaterne ikke

Championatsberegning:

Spring Hest og Pony

Dressur Hest og Pony

"fald-af"

Military Hest og Pony

Distance

TREC

Championatslisten er senest opdateret d. 22/10-2023

Hvis du finder en fejl eller er i tvivl om udregning eller andet så send os gerne en mail.

Spring Hest:

Spring Pony: